Czy gabinet lekarski można pozycjonować w Google?

Są branże, których możliwości reklamy i promocji są ograniczone. Tak jest w przypadku branży medycznej. Co prawda, lekarze i gabinety medyczne mogą przekazywać informacje o swojej działalności do publicznej wiadomości, jednak nie mogą tego robić w formie reklamy. Celem takiego zakazu jest to, aby pacjent podjął decyzję o wyborze lekarza na podstawie jego kompetencji i kwalifikacji, a nie na podstawie przekazu reklamowego. Czy to oznacza, że gabinety lekarskie nie mogą pozycjonować swoich stron internetowych?

Promocja w branży medycznej

Zakaz reklamy dla branży medycznej wynika z Ustawy o działalności medycznych. Zakaz taki zapisany jest również w Kodeksie Etyki Lekarskiej. Wiedzieć jednak trzeba, że zakaz reklamy dla lekarzy i gabinetów medycznych nie oznacza zakazu pozycjonowania strony internetowej lekarza czy gabinetu. Pozycjonowanie nie musi bowiem przyjąć formy typowej reklamy. Dlatego podpisanie przez gabinet lekarski umowy z agencją SEO na pozycjonowanie strony będzie całkowicie zgodne z obowiązującymi przepisami.

Pozycjonowanie stron dla branży medycznej

Jak wspomniano, pozycjonowanie strony gabinetu lekarskiego jest jak najbardziej możliwe. Spełnione muszą być tylko określone warunki. Bardzo ważny jest tu charakter treści jakie publikowane są na stronie internetowej gabinetu. Zgodnie z prawem na stronie gabinetu lekarskiego możliwa jest publikacja wyłącznie tekstów informacyjnych oraz artykułów eksperckich. Żaden z tych tekstów nie może w jakikolwiek sposób zachęcać pacjentów do skorzystania z usług konkretnego gabinetu lekarskiego. Podobnie jest w przypadku content marketingu, który dziś jest głównym narzędziem wykorzystywanym do pozycjonowania stron. Lekarza i gabinety lekarskie mogą wykorzystywać content marketing do budowy swojego wizerunku i pozycjonowania strony. Mowa tu o publikacji artykułów w branżowych portalach. Pamiętać tylko trzeba, że muszą być to treści obiektywne, niezawierające przekazu reklamowego. Aby wypozycjonować stronę internetową wcale nie trzeba korzystać z takiej czy innej formy reklamy. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania osiągnąć można za pomocą treści informacyjnych i eksperckich, w których odpowiednio użyte zostaną słowa kluczowe.

Branża medyczna nie potrzebuje reklamy i promocji w celu pozycjonowania stron. Użytkownicy, a zatem pacjenci szukają w sieci konkretnych i przydatnych informacji medycznych. Gabinety lekarskie mogą im dać to czego szukają za pomocą wartościowych artykułów.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *